Milyen az ember? 6.

stapi•  2018. szeptember 26. 10:56

Milyen az ember? 6.

 

 

              A sorozat 5. részében jeleztem, hogy tudok tanári túlkapásokról, jogtalan tettlegességről, igazságtalanságról. Engem is felháborítanak az ilyen dolgok, de vajon megvizsgálta-e valaki a hátterét ennek? Két dolgot említenék meg, amiből az egyiket már érintettem az előző részek valamelyikében.

 

              1., Vajon az alacsony ponthatárok következtében bekerült hallgatókból milyen tudású pedagógus kerül ki az egyetemről?

 

              2., Akár kezdő, akár már évek óta a pályán mozgó tanárról van szó, vajon milyen idegrendszerre van szüksége egy pedagógusnak, hogy a már otthon sem nevelt gyerekek elfogadhatatlan viselkedését mosolyogva, vidáman eltűrje, és jó hangulatban, legjobb tudása szerint tanítson, neveljen?

 

Nem válaszolom meg, inkább kiegészítem a kérdést: ha még ehhez az áldatlan állapothoz hozzágondoljuk a rossz törvényből adódó tehetetlenség érzését, és az előző pontban említett képzetlenséget, ugyan mit várhatunk?

 

Még teszek hozzá! A helyzet már évtizedek óta sújtja az országot, – sőt, a világot! – tehát a mostani pedagógusok már a „neveletlen“ generációból kerültek ki, így nekik maguknak sincs (nem is lehet) fogalmuk a gyereknevelésről. – TISZTELET A KIVÉTELEKNEK!

 

              Felteszem a – talán megválaszolhatatlan – kérdést: Mit várhatunk? És mit vár a tisztelt bíróság, amikor ítélkezni kell? Milyen alapon, milyen lelkiismerettel és mit fog ítélni? És bárhogy is nézzük, mi magunk is bírók vagyunk, amikor ítélkezünk felettük, pedig nincs jogalapunk. Mert számon kérhetünk-e valamit, amit soha nem is volt tanítottunk?

 

Természetesen lehet – egy bizonyos szinten. Mert minden emberben meg kell(ene) lennie már születésnél fogva is egy alap intelligenciának. Ha csak ki nem nevelődik belőle az évek során... De akkor most ki hibáztathat kit?

 

Félreértések elkerülése végett közlöm, hogy nem a vétkes tanárok mellett kampányolok! Kizárólag a gondolkodásunkat szeretném mélyebb barázdába terelni. Ennek bizonyítására egy egészen szolid példát hozok fel, – mert nem az idegeket akarom borzolni, (arra ott vannak a hírek,) hanem a figyelmet felhívni arra az elfelejtett tényre, hogy egy pedagógus csak akkor várhat el tiszteletet a tanulóitól, ha maga is tiszteli őket. Íme:

 

           X tanár a lányom osztályába rendszeresen a következő szavak kíséretében lépett be: „Na, mi van, ti büdöslábúak?“ És minő véletlen, más osztály tanulóinak szülei szintén így emlékeznek vissza... Nem tudom, végül sikerült-e „megnevelni“, nem is érdekes. Ez csak egy példa arra, hogy milyen pedagógusokat állít pályára egy olyan apparátus, amely „bárkit beenged“ a padjaiba.

 

Ettől persze még lehetne rend és békesség, ha az ember képes volna EMBER maradni akkor is, ha az iskolákban nem tanítják erre. De úgy látszik, nem képes. Éppen ezért teszem fel újra a kérdést:

 

Milyen az ember? És milyen lesz, ha ez így folytatódik?

 

 

2018. szeptember 24.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

stapi2018. szeptember 27. 18:51

Ha tudnám, hogy lehet hangulatjeleket tenni ide, most egy felfelé mutató hüvelykujjat küldenék. Így viszont max. erre telik: :)

Törölt tag2018. szeptember 27. 18:28

Törölt hozzászólás.

okeanus2018. szeptember 27. 14:41

@Törölt tag:
"...hatásuk a gyermekeinket érinti így jogosan érzékenyebben reagáljuk le, ..."
vagyis talán fontosabbak is akár, mint más alulfizetett pályákon dolgozók...

stapi2018. szeptember 27. 14:29

@Törölt tag: Így igaz. Talán azt tenném hozzá a gyerekekről írott szavaidhoz, hogy azért nekik mégiscsak tőlük - és tőlünk, szülőktől - kell(ene) megtanulni a helyes magatartást.

Köszönöm szépen, hogy ellátogattál hozzám! :)

Törölt tag2018. szeptember 26. 17:24

Törölt hozzászólás.

stapi2018. szeptember 26. 17:05

@okeanus: Semmi kétségem nincs afelől, hogy igazad van. De talán másokat épp e téma körüljárása ébreszt rá erre. Bárcsak úgy lenne! De majdnem biztos vagyok benne, hogy ha az említett "másik oldal" elolvassa, inkább vitaoldalt nyit itt alatta...

Nagyon szépen köszönöm, hogy megtiszteltél látogatásoddal és építő hozzászólásoddal! Szeretettel várlak más írásaimhoz is. :)

okeanus2018. szeptember 26. 15:34

Az oktatási rendszer sok sebből vérzik, nem lehet tanár, diák, szülő, intézmény nyakába varrni, ugyanakkor nyilvánvalóan mindegyik hibás. /többet tehetne, alázattal az ügy iránt/
Alapvetően azonban mindezek a társadalom betegségének a jelei.

stapi2018. szeptember 26. 12:26

@Rozella: Kedves Róza! Pontosan az ilyen gondolatok késztettek arra, hogy a sorozatot megírjam, és ennél a témánál ilyen sokat időzzek. Elhívatás, felkészültség és megfelelő eszközök nélkül kútba esik a dolog, és itt állunk majd télvíz idején mezítláb. Már most is kinn a nagyujjunk... És természetesen első lenne a szülői segítség! Anélkül nem fog menni.

Nagyon szépen köszönöm a látogatást és a megtisztelő hozzászólást!

Rozella2018. szeptember 26. 12:12

Csak egy gondolat ehhez: A tanárok is változnak, alkalmazkodnak, ott se jobb a helyzet, mint az élet más szakmáiban. A tanári pálya azelőtt többnyire életre szóló "hivatás" volt.. Ma ezer kényszer szorítja őket is, és egyre kevesebb az, aki nem csak "tanít/okít" hanem nevel is...a maga példájával és emberségével, de azért vannak ilyenek is. Iskolaválasztás? Sok "jónevű" iskola, már csak a régi hírnevéből él, tanárválasztásra pedig nem igen van mód...

stapi2018. szeptember 26. 11:37

@Törölt tag: Kedves Marika, pontosan erről van szó. És a záró mondat is erre utal.
Köszönöm szépen, hogy elolvastad!

Törölt tag2018. szeptember 26. 11:26

Törölt hozzászólás.