Milyen az ember? 4.

stapi•  2018. szeptember 20. 15:54

Milyen az ember? 4.

 

 

              Van egy bizonyos alap intelligencia, némi kis tartás az emberi viselkedésben, amit minden normális, jó érzésű ember betart. Persze lehet, hogy ez csak amolyan rémálom a részemről, mert mostanában még a „művelt“ embereknél is ritkán tapasztalom.

 

Eme sorozat 3. részében szót ejtettem a „gyerekek“ viselkedéséről, és akkor megemlítettem, hogy a pedagógusokra is visszatérek. Hát most eljött az ideje, mert olyan dolgokat tapasztaltam meg, amiknek nem szabad véka alatt maradniuk. Bár többes számot alkalmaztam, most mégis csak egy példát ragadok ki, a legfrissebbet.

 

              Az unokám az első osztályt kitűnő eredménnyel, osztályelsőként fejezte be. Nem tagadom, hogy büszke vagyok rá, de nem erről szól a történet. Inkább arról, hogy most, a második osztályban más tanítónő vette át a matematika oktatását, és a gyermekek panaszkodnak, hogy nem értik úgy, mint az előző pedagógus magyarázatát.

 

Az unokám sem. Sőt, arról számolt be, hogy a fent említett hölgy az egyik gyerek „nem értem“ panaszára a következőképpen reagált. Félig elfordulva, mérgesen, majdnem csak magában motyogva, mégis jól érthetően ezt mondta: „Mi a f.szt nem lehet ezen érteni?“ Az unokámon kívül még legalább hárman jelezték, hogy hallották, értették, amit mondott. Szegénykém itthon először nem merte kimondani az ominózus szót, amiről már ő is tudja, hogy illetlenség – különösen társaságban, pláne gyerekek előtt! Végül a lányom rábeszélte, mert pontosan akarta tudni, miről is van szó.

 

Mivel nem ez az egyetlen panasz a nevezett(len) hölgy ellen, természetesen a lányom nem hagyta annyiban a dolgot, hanem bement az osztályfőnökhöz és elmondta az esetet. Az is szörnyülködött, és ígéretet tett az orvoslásra. Majd meglátjuk, milyen eredmény születik. (Eddig még semmi.)

 

              Nos, kérem szépen, elgondolkodtam, hogy hogyan is van ez... Egyetem, tanárképző... Felvételi és felvételi ponthatárok... Mivel friss még a dolog, és más teendőm is van, nem néztem utána ezeknek, de kb. 10 évvel ezelőtt a nejemmel már mérgelődtünk rajta, hogy miért olyan alacsony pontszámmal lehet bejutni épp ezekbe az iskolákba? Szándékos? Aki másra nem jó, az menjen tanárnak, tanítónak?! Valóban igaz az „összeesküvés elmélet“, miszerint teljesen el kell butítani a magyart? És ezzel összhangban már gyerekkorban tönkre kell tenni, meg kell semmisíteni az idegrendszert a magas óraszámokkal és követelményekkel, miközben az oktatás színvonala lassan a nulla alá csökken? Elgondolkodtató...

 

Tisztelem a pedagógus pályát, tisztelem a pedagógusokat, akik méltók rá! Nem veszek mindenkit egy kalap alá. Mégis fel kell tennem a nagyon aktuális kérdést:

 

              Milyen országban, milyen világban élünk? Summa summárum:

 

Milyen az ember???!!!

 

 

2018. szeptember 19.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

stapi2018. szeptember 22. 14:18

@Mikijozsa: Kedves Mikibá, örülök Neked! Kösz a megjelenést és az egyetértést! Oly sok kérdés van, ami változásra, javításra szorulna, s amit meg lehetne beszélni... De máris van újabb fejlemény ebben a témában. Nem tudom, érdemes-e írni róla...

Mikijozsa2018. szeptember 21. 19:38

elgondolkodtató eset nagyon kéne ebben is változás, persze indulat mentesen

stapi2018. szeptember 20. 17:22

@Törölt tag: Pontosan erről van szó, kedves Marika! Csak épp egy más hivatásról, más okból és célból írtam. De az alap adott: a szakmája nem mindenkinek a HIVATÁSA is. Sajnos...

Köszönöm szépen, hogy állandó olvasóm lettél. :)

Törölt tag2018. szeptember 20. 17:15

Törölt hozzászólás.