A tehetség és ami neki jár

csp01•  2018. június 28. 11:04

A tehetség és ami neki jár
1.
Mindennek és mindenkinek van úgynevezett és úgynevezhető "szükséges megtörténése", "megtörténendősége",vagyis megtörténhetőségének megtörténtséggé válása,váltsága.Mint ahogy például a erre-arra , mindenre használhatósága erre-arra, mindenre használtsággá válik,az élőlények erre-arra,mindenre képessége pedig tényleges cselekedetté.
A megtörténendőség egyenesen arányosan nő a megtörténtséggel.
2.
Különös gondot kell fordítani a tehetség(ek) megvalósulására.S ez több,igen több,mint felkutatásuk,gondozásuk,támogatásuk.A fő feladat természetesen ez.Ehhez kapcsolódik az a szükséges társadalmi gyakorlat,miszerint a tehetségnek,legyen bárki-bármi-bármilyen,alanyi jogon jár minden,amit kibontakozhatósága-megvalósulhatósága,kibontakozása-megvalósulása igényel.Rembrandtnak ecset,festék,vászon,+ HA KELL,műteremnek egy teljes ház,egy teljes kastély,egy teljes város,Paganininek,HA KELL,aranyhúrokkal,HA KELL, emberi csontból készült húrokkal.Kaszparovnak sakk-készlet.HA KELL,emberi ujjakból faragott bábukkal.Természetesen nála,náluk értéktelenebb emberek csontjából-ujjából.
A tehetség ,minden,ami belőle származik,származhat, kell,hogy származzék,nem kerül és nem kerülhet semmibe.A tehetség önmagával fizet önmagáért,önmaga ellenértéke,másban nem mérhető,nem lehetséges és nem szabad másban mérni.
3.
A tehetség természetesen nemcsak jogosít,kötelez is,sőt inkább ez utóbbi.
Ha nem is mindenki ,de a leg-, legesleg-, leg -és legeslegnagyobb géniuszok kötelesek lemondani mindenről,visszautasítani mindent és kizárni az életükből mindent, ami rendkívüliségük kibontakoztatásához nem,NEM szükséges.Ne egyetemvégezzenek!(de tanuljanak,képeződjenek!),ne karrierépítsenek!ne vagyongyarapítsanak!ne szerelmeskedjenek!ne gyerekneveljenek!csupáncsak zseniskedjenek!Aquila non captat muscas.
4.
Mindenki számára biztosítani a megfelelő élet lehetőségét egyszersmind kényszerét.Ez minden közösség feladata.Az állam jogainak és kötelességeinek forrása.A Mi, a Ti, az Ők vezérlő elve.Ebből nyomban következik a Tehetség segélye-akár annak akarata ellenére is.

Képzeljünk el olyan intézeteket,ahol az arra érdemes művészképességek,,fizikus-matematikus-nyelvész és a többi elmék élnek és tevékenykednek.A külső világtól,a nemritkán veszélyes és ártalmas külső világtól távol,biztonságos környezetben,állandó orvosi felügyelet mellett.Idejük , életük minden, mindenféle és minden és mindegyik és minden egyes napját,óráját,percét,pillanatát képességeik érvényesítésére,teljes és minél teljesebb, és mielőbbi érvényesítésére fordítva. Felmentve minden társadalmi kötelezettség alól.A Tehetség intézetei, központjai,műhelyei.
5.
Azt írtuk:a TEHETSÉG megvalósulása,a TEHETSÉGGEL való foglalkozás több,mint a TEHETSÉG segítése,minden eszközzel és minden módon.Mi lehet ennél több?
Gondolni kell és gondoljunk és gondolj az elveszettekre,az idejekorán meghaltakra és azokra, akiknek valamiért nincs lehetőségük képességeiknek megfelelve élni.AZ ELVESZETTEK, AZ ELVESZŐK,AZ ELVESZNI FOGÓK.Akik a lángelme jogával nem tudnak és /vagy nem akarnak élni,a lángelme kötelességének nem tudnak és /vagy nem kívánnak eleget tenni.
Mozart él és alkot még 40,50,60 évig-lehetett volna ,kellett volna.
Nagy Sándor él és hódít és uralkodik még eddig-addig,itt-ott:ez is lehetett volna.
S van,mert bizonyára van olyan Mozart ,Einstein,olyan Napóleon,aki még kisgyerekkorát sem éri el...

Említsük meg az ELVESZETTEK mellett azokat,akik ugyan megvalósulnak,ám teljes értetlenséggel találkoznak,üldözik és tiltják őket.S azokat is,akik rossz-vagy jóhiszeműen ,de negatív célok szolgálatába állítják pozitív adottságaikat.Előbbire lehet példa a meginkvizicionált Galilei,utóbbira:igen, a Führer.Ezért vagy ezért ,de félresiklott (ám érvényesült) rendkívüliségek-ők legyenek az ELBUKOTTAK:
6.
Jussanak eszünkbe az ELVESZETTEK-bizonyos mértékig minden egyes tehetség az.A megvalósulhatóság végtelen, a nagy megvalósulhatóság a végtelennél is végtelenebb..Ugyanígy a megvalósulandóság.Mindent megtett,megírt,megfestett,előadott, kifaragott, megkomponált,eljátszott,felfedezett stb. , amit lehetett ,kellet,tudott, és mindent,amit nem?akkor is van, volna, lehet,lehetne,kell TOVÁBB.Ha máshogy nem?újra és ismét és megint.
Hanem a lét,az élet, a világ, a történelem véges.

Hogyan LEHET ÉS KELL A TEHETSÉGET PÓTOLNI ÉS KÁRPÓTOLNI?...?
7.
" A TEHETSÉG MAGVALÓSUL: ... ez is: ... az is: ...
A nagy egyéniség minden rendkívüli dolgot megcselekszik, mindenfélét és mindet , mindegyiket és minden egyeset:
1. ... , 2. ... , 3. ... ,4. ... stb.,stb.
A művészi tehetség mindent:
-megír: 1. ... , 2. ... , 3. ... , 4. .... stb.,stb.
-megfest: 1. ... , 2. ... , 3. ... , 4. ... stb.,stb.
-szoborba önt: 1. ... , 2. ... , 3. ... , 4. ... stb. stb.
-megkomponál: 1. ... , 2. ... ,3. ... , 4. ... stb.,stb.
A tudóstehetség mindent felfedez,megállapít stb.: 1. ... ,
2. ... , 3. ... , 4. ... stb.,stb.

NEM BUKIK EL: ... ez sem: ... az sem: ...
AZ ELVESZETTSÉG HELYREHOZÁSA: úgy,hogy: ...
és megtörtént: ... ennél is: ... annál is: ...

Mindezek egyesével az összes TEHETSÉGNÉL:
1. ... , 2. ... , 3. ... , 4. ... stb.,stb. "
8.
A TEHETSÉG VAN,LÉTEZIK. A palotában , a nyomornegyedben, a Birodalomban és a legeldugottabb, legelnyomottabb országban , a legszűkebb és legsötétebb zárkában, a kórházi ágyon,angyalszárnyakkal és ördögszarvakkal, turbánban és kipában,szárazon, vízen,földben, levegőben...itt és ott és itt is és ittitt is,VAN,létezik és működik és TEHETSÉGES.József Attilát elutasítva, Stephen Hawkingot irigyelve.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!