Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
HEGYI BESZÉD
Eci 2019. március 16. 14:12
ŐRÍZKEDJETEK PEDIG A HAMIS PRÓFÉTÁKTÓL,
AKIK JUHOKNAK RUHÁJÁBAN JŐNEK HOZZÁTOK,
DE BELŐL RAGADOZÓ FARKASOK.
GYÜMÖLCSEIKRŐL ISMERITEK MEG ŐKET. VAJJON A
TÖVISRŐL SZEDNEK-E SZŐLŐT, VAGY A
BOJTORJÁNRÓL FÜGÉT?
Az Istentől elhivatott próféta lélek emberi életben
is azon az úton jár, melyet az ő Ura kijelölt számára.
Nem tér el se jobbra, se balra, mert az igazsága nem
emberi, hanem Isteni igazság, melyet nem az
értelmével, hanem inkább a szívével tud befogadni.
Az Isteni gondviselés azokat a lelkeket, akik az ő
fejletségük fokozatához mért munkát elvégezték,
- mielőtt a magasabb világokba jutnának -
kisebb-nagyobb küldetésekkel bízza meg a földön.
Ilyen küldetés, hogy azokban a lelkekben,
akik elég érettek és fogékonyak a magasabb
igazságok befogadására, azoknak elmondják
és ez által, azok feljebb emelkedhessenek.
A próféta lélek nem a sajátját adja tovább,
hanem azt, ami az ő megbízása.
Ezt a megbízást nem ő akarja, nem ő keresi,
hanem érzi, hogy azt meg kell tennie.
Életcéljának tekinti és így ő is eszközévé válik
a Gondviselés kezében.
Az Isten lelkétől áthatott próféta erénye
engedelmesség és az, hogy
azt cselekedje, amit cselekednie kell.
Ezek a küldött lelkek, olyan lelki tulajdonságokkal
rendelkeznek, amik őket az átlagos természetű
emberektől megkülönböztetik.
Ők az igazi próféták csoportjához tartoznak.
De vannak hamis próféták is, akik az igazi
próféta külső formájában jelennek meg.
Akik a szelídség, jóindulat, jóakarat látszatával
igyekeznek elhitetni a többi emberrel, hogy ők
az Úrtól küldettek, de valójában-„ ragadozó farkasok”.
Ők szívesen mondanak szépet és jót, hirdetik az igét,
csak azért, hogy őket megkülönböztetett tisztelet
vegye körül, hogy vezetői irányítói legyenek
embertársaiknak, és hogy ezt saját személyének
kedvező előnyökre változtassák.
A testi jámborság mellett jól megfér náluk az önzés,
a hatalom, a dicsvágy, a harag, a bosszú,
a testiség és a hazugság.
Mindezek, nem Istentől küldött próféták, hanem
lelkük bűnös hajlamai által vezetett ámítok, akik, ha
valamilyen lelki ajándékkal rendelkeznek is,
elveszítik azt.
Mindenkinek hű tükörképe, az élete.
Nem a látszat szerint való élet, hanem az
amelyet önmaga és mások előtt él.
Mert mindenki az önmaga belső természetének
megfelelően cselekszik a legváratlanabb pillanatban
mert nem tehet másként.
EKÉPPEN MINDEN JÓ FA JÓ GYÜMÖLCSÖT TEREM,
A ROMLOTT FA PEDIG ROSSZ GYÜMÖLCSÖT TEREM.
A jó lelkű ember jóra való teljes igyekezetével
a lehetőség szerint mindig mindenben igazat
cselekszik. Nem keresi saját előnyeit, hanem
sokszor feláldozza azokat, hogy a jónak
szolgálatot tegyen vele.
Nem tekinti önös célnak, hanem önzetlenül,
örömmel cselekszik.
Ez a becsületes, igaz törekvés az a jó gyümölcs.
A „ rossz fa” az a bűnös ember, ha hoz is némi
gyümölcsöt az hitvány, csenevész egészségtelen
terméke a léleknek, amelyet a látszat kényszerítő
körülményei erőszakoltak ki belőle.
NEM TEREMHET JÓ FA ROSSZ GYÜMÖLCSÖT;
ROMLOTT FA SEM TEREMHET JÓ GYÜMÖLCSÖT.
Mindenki csak természetének megfelelő
gyümölcsöt teremhet.
A jóra törekvő lélek, irtózik a rossztól, ellen áll
annak, szembehelyezkedik azzal, harcol ellene,
vagy kitér előle, de semmiképpen nem
elegyedik vele, így cselekedete, ha külsőleg
a rossz látszatával is bírna, akkor is
tisztán jó marad.
A gonosz lélek nem képes elviselni a jó közelségét.
Irtózik az igazságtól, azt ellenségnek ismeri és
küzd ellene. A gonosz lélek, ha jónak látszó
dolgot cselekszik is, ott valamilyen önző érdek van,
melyet kiakar elégíteni.
Sokszor a jelenben, az ártalmatlannak látszó dolgok
felett könnyen eltekintenek, de ezek csak a jövőben
érnek meg, és amikor a kis tévedés nagy bűnné
növekedett, akkor ismerik csak fel azok, akik
annak következményeit szenvedik.
MINDEN FA, AMELY NEM TEREM JÓ GYÜMÖLCSÖT,
KIVÁGATTATIK ÉS TŰZRE VETTETIK.
Aki nem tud igaz jót felmutatni, az a saját bűneinek
következményeit megemésztő szenvedésekre vettetik.
Bizony elrettentő a jövő azok részére, akik nem
hisznek az Isten által adott törvényben és nem
térnek meg gonoszságaikból, hogy ezáltal igaz
jókat cselekedve a törvény szigorúsága elől ezeknek
a jóknak védelmébe menekülhessen.
AZÉRT AZ Ő GYÜMÖLCSIKRŐL ISMERTETIK MEG ŐKET.
Nem beszédekről, külső formák betartásáról,
a tetszelgő önmagasztalás kedvéért cselekedett
jókról, tudhatja meg a hívő lélek, hogy igaz vagy hamis
próféta –e az, akinek hinni akar, hanem
az egész életéről és azokról a célokról, melyeket
követett és követ.
Mert, ha későn veszi észre, hogy hamis prófétát
követ, akkor nagy lelki megrázkódtatás éri,
és áldozatul eshet, annak a látszati, külsőséges
valaminek.
Db.2018.