A MAGYAR KÖLTÉSZET NAPJA VERSPÁLYÁZAT 2023!

szederfalu•  2023. február 17. 14:34  •  olvasva: 10181


Kedves Szerzők!


poet.hu irodalmi portál pályázatot hirdet a magyar költészet napja alkalmából. Célunk, hogy új tehetségeket fedezzünk fel, valamint, hogy a pályázattal ráirányítsuk a figyelmet azokra is, akiket eddig elkerült a tömeges kedvencelés.

A pályázaton minden regisztrált tag részt vehet, maximum egy verssel.

A pályázatra a végzetbe rohanáshoz, halálhoz kapcsolódó műveket várunk.

Formai megkötés nincs. Csak arra figyeljetek, hogy valamiféleképpen kapcsolódjon a témához!

A pályázati verseket itt a blogok oldalán, egy külön erre a célra nyitott posztban: PÁLYÁZATI VERSEK 2023.  címen hozzászólásban kell feltölteni. Itt a linkje:

 

 

https://blog.poet.hu/poet-palyazatok/palyazati-versek-2023

 

 

FIGYELEM! Egyéb kérdéseket itt, ebben a posztban lehet feltenni. A verseket a másikba. Ellenkező esetben töröljük a rossz helyen posztolt verset vagy kérdést! (ez minden esetben kizárással jár) 

Jól gondoljátok át, ellenőrizzétek a helyesírást is, mert javításra nem lesz lehetőség. Aki törli a verset, nem tehet fel másikat, kizárja magát a pályázatból!

A vers feltehető a főoldalra is, nem kell vele megvárni az eredményhirdetést.

A pályázat beküldési határideje: 2023. március 24. péntek 23 óra 59 perc. 

Az előzsűrizés alapján kiválasztott verseket zsűritagonként 1-15 pontig terjedő értékeléssel rangsoroljuk. Tehát maximum 45 pontot lehet elérni. Az esetleges pontegyezés esetén az én (szederfalu) plusz fél, vagy egy pontom fog dönteni.

Eredményhirdetés: 2023. március vége, április eleje (pontos dátum nincs, zsűri idejének függvénye)

A pályázat díjai:

1-3. hely: vers kiemelése az oldalon, oklevél, rövid, szöveges értékelés a műről

4. helytől: vers kiemelése az oldalon, rövid, szöveges értékelés a műről

 

Mivel a könyvkiadás költségei annyira megemelkedtek, hogy nem tudjuk vállalni a továbbiakban a megjelenést, ezért sajnos nem is tudjuk felajánlani a helyezetteknek az abban való részvételt. Viszont nem kötjük ki hányan juthatnak be a döntőbe, akinek a versét arra érdemesnek tartjuk (természetesen a zsűri szubjektív véleménye alapján) az a költemény kiemelést kap a poet oldalán.

 

Kérjük a verseket a szabályzatnak megfelelő tartalommal beküldeni!

A rövid kritika a főoldalra beküldött vers alatt fog hozzászólásban megjelenni.

Az oklevelet minden helyezett pályázó postai úton fogja megkapni, ehhez privát üzenetben vesszük fel vele a kapcsolatot az eredményhirdetés után.

Az idén is lesz KÖZÖNSÉGDÍJ , mégpedig úgy, hogy a blogba beküldött versek melletti like (hasznos hozzászólás) jelre nyomva tudtok szavazni, a nektek legjobban tetsző versre. Egy személy csak egyszer tud ugyanarra a versre szavazni, de szavazatát több műre is leadhatja, természetesen ésszerű korlátok mentén. Amelyik a legtöbb szavazatot kapja, az a vers lesz a közönségdíjas. Nyereménye szintén oklevél, és rövid, szöveges értékelés lesz, valamint kiemelést kap.

 

A zsűri tagjai:

 

Herczog Gyuláné Pilla

https://www.poet.hu/tag/Torpilla3181

Drozdik Álmos

https://www.poet.hu/tag/teve

Péter Éva Erika

https://www.poet.hu/szerzo/Peter_Eva_Erika

 

 

 

 

Sikeres pályázást kíván mindenkinek a zsűri elnöke és szervezője:

Bogdán Mária

https://www.poet.hu/tag/szederfalu

 

NAGYON FONTOS! HA A BÖNGÉSZŐD VÉLETLENÜL DUPLÁN TESZI FEL A VERSED, HAGYD FENN MINDKETTŐT! NEM KELL TÖRÖLNI! EZT NEM FOGJUK HIBÁNAK VENNI! VISZONT HA TÖRLÖD, AKKOR SAJNOS KIZÁROD MAGAD. Fentebb említettem, hogy ez a szabály. Nem tehetek kivételt senkivel. Köszönöm a megértést!

A pályázat nyílt, mindenki láthatja a beküldött verseket, a zsűri ezért semmilyen visszaigazolást nem küld róluk. Kérem ezügyben ne zavarjátok a zsűrit, sem itt, sem privátban!

 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

szederfalu(moderátor)2023. május 7. 14:07

@Turba.M18: itt:
https://blog.poet.hu/poet-palyazatok/2023-verspalyazat-eredmenyhirdetes

DanyiDenesDezso2023. május 7. 12:01

A 2023-as Poet verspályázatról

A Nobel-díjas költőnő, lengyel Wisława Szymborska életműve alig több mint 250 verset tesz ki. Mikor megkérdezték, miért publikál ilyen keveset, azt válaszolta: „van otthon szemétkosaram”.

****
Nyertesének, vesztesének se érzem magam a 2023-as Poet pályázatnak, sőt, mint több éves aktív, hol passzív résztvevő, az Örökkévaló Istenen, minden élet, művészet és tudomány Atyján és forrásán, Ábrahám, Izsák és Jákob barátján, Urunk Jézus Krisztusunk Atyján* kívül nem gratulálnék és nem köszöngetnék semmit senkinek, mert egyelőre nincs miért. Ha meg majd lesz, azt Ő maga fogja megtenni… 5… 50?... 100?... 1000 év múlva, időtálló értékeink időtlen kincssé avatásakor.

Szellemiségünk mozgásban tartása viszont addig is saját érdekünk és kötelességünk. Hogy szükségünk lenne azért emberi elismerésre is?... József Attilának is szüksége lett volna rendszeresen pár száz pengőre, hogy létezni tudjon emberi módon… de nem kapott se Istentől, se embertől a tehetségén és alamizsnán kívül szinte semmit. Amikor meg adtak volna, már nem élt. Tegyük szívünkre a kezünket: mi, ha pénz nélkül is, de nem nyaljuk, vagy faljuk egymást eleget okkal, ok nélkül? Más korban élünk… Radnóti meg is írta, ők milyen korban éltek… Nem vágyunk vissza abba, de mivel a jövőt nem ismerjük, a friss jelek szerint még attól rosszabb is jöhet ránk. Úgyhogy ne bízzuk el magunkat!

Teremtőnk megadja mindenünket a teremtésművében, ami „szem-szájnak ingere”, hogy kiválót alkothassunk… ami már isteni szem-szájnak is ingere lehet(!), ezért megint inkább Őt illeti dicséret. Mi pedig, képzelt szeretetlenségben versengők, csak véges és fényűző életünk koronájaként vágyunk egzisztenciális hatalomra, győzelmi babérra, mint a pogányok, ám tettre kész, nívós, rugalmas, szelíd (keresztyény testvéri) világot politikai korlátoltságainkból, vélt igazainkból, magánutas rögeszméinkből nem voltunk képesek fabrikálni a Messiás óta, 1900 éve… hogy kényszerzubbonyként húzzuk rá azt a folyamatosan őrültként tomboló közéletre… amint a világi médiában teszik korunk pénzimádó, gátlástalan Mammon-papjai, mert annak a bibliai bálványnak az undorító hatalmát és virágkorát éljük.

Mivel mindenkinek mást jelent a költészet, és a szépség, megerősíteném a 3 évvel ezelőtti pályázat utáni állásfoglalásomat: minden alkotót csak a verse minősít, és minden vers rangsorolása csakis a zsűrijét.

Ez ugyanígy működik bármely világi és vallási művészeti szervezetnél, pályázatnál, folyóiratnál, díjazásnál, könyvkiadónál. Mert nincs garancia rá, hogy aki életében konyít valamihez, az helyesen fogja megkülönböztetni másokban is a rosszat a jótól... A régi, szakmában elismert szerkesztők is nagyokat bakiztak e téren. Elég, ha a köztiszteletben álló kiváló költőnket, a zűröző Babitsot említem az ifjú titán József Attilával szemben, vagy a szintén neki ártani nem akaró, lapszerkesztő-versíró Ignotust, aki első olvasásra az Ódát se tartotta közlésre méltónak a Nyugat c. folyóiratban pl…

A minősítésről szóló előbbi megállapítást fönntartom, ahogy a szubjektív zsűrik is a tévedés jogát, annak ellenére, hogy versem befért most a 20-as élbolyba, de olyanokat előzve meg, akik csak az 50-ben, vagy abba sem kaptak helyet, pedig nálam előkelő státuszba kerültek volna. Ám az is igaz, hogy a ’nyertesek’ között régen is voltak, most is vannak olyan ’alkotások’, amikkel nemhogy versantológiában, de a néhai Ludas Matyi vicclapban se jelennék meg szívesen egy oldalon. Ízlés dolgában legyen finnyás az ember, ahogy báró Eötvös József, volt kultuszminiszterünk fogalmazott zsigeri átérzéssel: „Ha az elveiben meg is alkuszik az ember, de az ízlésében soha.”

Mivel minden évben magunkhoz hasonló, hozzáértő vagy kevésbé értő amatőrökből-profikból áll össze a zsűri, tehát borítékoltan félrevezetőek lehetnek az elismert szaktekintélyeket nélkülöző, rögzített irányelvek és szempontok nélküli ítéleteik… amit igazolnak is többnyire az évek és a tények. Vigasztaló, egyben elkeserítő a tudat, hogy nem megy ez jobban felsőbbnek vélt szinteken sem, József Attilánál maradva például, a több száz, ’nevével államilag kitüntetett’ író, költő közül vajon kiket jutalmazna Ő, a Költő maga elismeréssel, pénzzel, és barátságával?... Ez a halottak nevével való fölhatalmazásuk nélküli állami díjazgatás tehát olyan jogtalan, népbutító és önáltató, pogány szellemű félrevezetés, mint apáink önigazoló, de öngyilkos jelmondata volt a 2. világháborúban keresztyényként vállalt részvételük mellett: - „Ha Isten velünk, ki ellenünk?” Lefordítva rímrágó nyelvünkre: ’Ha mekkkaptam a József Attila-díjat, má’ csak nem maradtam egy senki?... (mint voltam előtte!...) Akik ezt vallják, nem ismerik az igazságot, miszerint, ’ha valaki aranymedál nélkül nem ér semmit, az aranymedállal se fog’. - Márpedig mi magyarok tudjuk, mennyien elvesztek, megnyomorodtak az értelmetlen világháborúkban, amik bizonyítják, hogy az Isten egyik testi háborúban sincs Krisztus óta egyik féllel sem. (Úgyhogy a háborúkat, fegyvereket megáldó történelmi kereszt(y)én(y) vallások felelősei nyugodtan tömeges öngyilkosságba kezdhetnek, vagy vérbűnös múltjukat megtagadó, progresszívebb megtérést produkálhatnak - megelőzendő az isteni Ítéletnapon rájuk váró fájdalmasabb elmarasztalásukat.)

Ha meg nemcsak a politikában, hanem a költészetben is hazudnak hiteink, papjaink, bibliáink, a föltámadás után mindez majd világossá válik. Addig meg egy biztos módszer van a fönntartható fejlődésre a művészetben is, mivel önkontroll nélkül nincs közkontroll se, - többek között Fodor Ákos recept Ars poeticája:

„Ha síremléknél
szebbre, tartósabbra vágysz:
vers légy - ne költő!

Ezt az íratlan szabályt 100 éve még komolyabban vették a szerzők, igaz, mostani jólétünk és hosszú életünk miatt, akkor nem volt ennyi alkotó sem.

Azért pedig, hogy lassan, de biztosan méltatlanná ne váljon a Poet versoldal végleg a nevére, - hacsak nem vált már eddig is azzá, - vagy amíg valami jóérzésű költészetkedvelő megszállott el nem veteti bírósági úton az indokolhatatlanul kisajátított Poet szót mint márkanevet e cégtől, 300 ezer tárolt vers után már ideje megszívlelni, s jóval kevesebb írott hulladékot termelni a fönti mottóként idézett lengyel Nobel-díjas médiakedvenchez hasonlóan, zsugorítva ezzel is az ökológiai szellemi lábnyomunkat, mivel szerzői létszámunk vélhetően csak duzzadni fog. – „Amúgy sem kell mindenáron a középpontban lenni – a koordinátarendszer közepe is nulla.”*

Ehhez kívánok még halálon innen jobb egészséget, kevesebb, de minőségibb dicsvágyat, és éltető(bb), a véges isteni kegyelemből örökkévalóságra is kifuttatható hitet Mindenkinek felebaráti szeretettel és tisztelettel, Dénes

*******
… Jézus Krisztusunk Atyján*: zsidó-keresztyény Biblia
… közepe is nulla*: Trömböczky Péter senior

Turba.M182023. május 5. 23:24

Az eredmény hirdetést holt tudom megnézni? Ebben kérnék segítséget, mert nagyon nem találom... Előre is köszönöm szépen a választ,
/Válaszokat!!

Pera762023. április 16. 12:04

Kedves @Terka: A pályázat le van járva...

Terka2023. április 16. 09:35

Terka: A Dunánál

.Lépcsősor mely hozzád vezet,
 füst és zajok,  szereted ezt?
Tíz országot szelsz át,
látsz szépet, és  lustát..

 Bőséges fodroddal
táncba tartod a szelet,
de,sötét mélyed nem feled.
Mondd, szereted ezt?
.
Olykor szidnak, mert
vad vagy és szeszélyes,
házat nyelsz és rétet,
pedig nem is vagy éhes!

Majd, karodban vettél
 veszélyes csalókat.
 Habodban égett az olajos méreg,
el is nyeltél vas hajót és kérget.

Tekinteted ragyogó.
 Vized sima és mély,
élet itt fakad,
és megesik,hogy  el is apad.

Dacosan magadból
kidobván a puffadt halat.
Érzed lelkednek mélyén,
 mily keserű ez a falat.

Kiszáradt ágat
hord sötét hajad,
fésűd a szél,és iszap az ágyad.
Vajon mi a vágyad?

Látsz fekete erdőt,
suhogó lombokat,
majd partodon kíséred a zarándokokat.
Őriznek magas falak,
itt nem csobbannak már a halak.

Hátadon hordod terhes hajók súlyát.
Derekadra fonják a partoknak ezüst hídját.
   
Ki vagy te, mondd,
hogy behódol néked
aki vizedre lép?
Nem dacol veled, már e büszke nép.                                                                               
Hangulatod változik,
olykor már-már csábító,
csípőd ring,ruhád kék,
 megmártózik benned az ég.

Lágy testeden ring
 egy  koszos csónak.
 Mily becses ez
 egy rászorulónak.

 Melledre bukik az
 esti napnak horizontja.
Mélyvörös sugara
fényes  hajadat kibontja..

Életet dédelget
lágy vizű hajlatod.
Halaknak hajléka
már a te otthonod.

Tükrödben sirályok,
madarak partiznak,
és partodnak szélén
kavicsok randiznak.

Tíz gyermek anyja vagy,
Táplálod, és véded.
Hátadon ringatod,
hisz tudod, mind a te néped.

Dobd le jeges takaródat,
a vaskapun fuss át,
 Siess anyádnak méhébe,
elmélyülve annak Fekete tengerébe!

Kincse a földnek,
élet a létnek, hisz víz nélkül mit érne az élet.
Kérlek, nyugodj le hát,
ígérem vigyázunk rád!

Európa széles kútja,
a jövője és a múltja.
Elismerően, merülünk meg benned,
hűs vized lemossa testünk.
Látod,mily szépen festünk.

szederfalu(moderátor)2023. április 5. 21:50

Kedves Szerzők!
Én már tudom a végeredményt, de nektek még várni kell pár napot, amíg lesz időm megírni az értékelést 🙂
Köszönöm a megértést!

Angyalka732023. április 2. 10:43

Én nem pályáztam, de a kiváncsiság hajt ...
Szeretettel fogom olvasni, nagyon várom én is.
Kívánok jó munkát és türelmet.
Üdv., Melinda

SzucsNoemi2023. április 1. 21:44

köszi @szederfalu

szederfalu(moderátor)2023. április 1. 08:35

@SzucsNoemi: szerintem a nyuszi hozza 🙂

Kipy2023. március 30. 19:52

@SzucsNoemi:
"Eredményhirdetés: 2023. március vége, április eleje (pontos dátum nincs, zsűri idejének függvénye)"

SzucsNoemi2023. március 30. 12:48

Mikorra várható eredmény?

szederfalu(moderátor)2023. március 29. 06:14

@Perzsi.: @pityesz72: mivel a beszélgetéseteknek semmi a köze a pályázathoz, ezért töröltem. Tessék máshol ezt megbeszélni!

Törölt hozzászólás2023. március 29. 01:09

Ezt a hozzászólást a szabályzat megsértése miatt törölték a Poet moderátorai.
A törlés oka: Tilos az olyan hozzászólás elhelyezése, amely feltűnően zavarja a kulturált, folyamatos eszmecserét (ide értve a már megválaszolt kritikák vagy javaslatok ismételgetését is). Tilos olyan hozzászólás elhelyezése, amely figyelmen kívül hagyja a moderátor korábbi kérését.

Törölt hozzászólás2023. március 28. 22:39

Ezt a hozzászólást a szabályzat megsértése miatt törölték a Poet moderátorai.
A törlés oka: Tilos az agresszív hozzászólások elhelyezése. Tilos a személyeskedő hozzászólások elhelyezése. Tilos a mást rágalmazó hozzászólások elhelyezése. Tilos a kötekedő hozzászólások elhelyezése. Tilos a piszkálódó, szándékosan egy vagy több személy idegesítése céljából írt hozzászólások elhelyezése. Tilos az olyan hozzászólás elhelyezése, amely feltűnően zavarja a kulturált, folyamatos eszmecserét (ide értve a már megválaszolt kritikák vagy javaslatok ismételgetését is). Tilos olyan hozzászólás elhelyezése, amely a szolgáltató jó hírnevét, vélt vagy valós érdekeit, általános megítélését sértheti vagy veszélyeztetheti. Tilos olyan hozzászólás elhelyezése, amely figyelmen kívül hagyja a moderátor korábbi kérését.

pityesz722023. március 26. 12:19

Ezt a hozzászólást a szerzője törölte.

pityesz722023. március 26. 11:00

Ezt a hozzászólást a szerzője törölte.

szederfalu(moderátor)2023. március 26. 08:42

@pityesz72: valóban nem ide tartozik, ezért törlöm is. A problémádat írd meg Poetnek az info@poet.hu email címre!

Törölt hozzászólás2023. március 26. 00:12

Ezt a hozzászólást a szabályzat megsértése miatt törölték a Poet moderátorai.
A törlés oka: Tilos az olyan hozzászólás elhelyezése, amely feltűnően zavarja a kulturált, folyamatos eszmecserét (ide értve a már megválaszolt kritikák vagy javaslatok ismételgetését is). Tilos olyan hozzászólás elhelyezése, amely a szolgáltató jó hírnevét, vélt vagy valós érdekeit, általános megítélését sértheti vagy veszélyeztetheti. Tilos olyan hozzászólás elhelyezése, amely figyelmen kívül hagyja a moderátor korábbi kérését.

Julia_gall2023. március 25. 18:37

@szederfalu: köszönöm szépen a tájékoztatást!

szederfalu(moderátor)2023. március 25. 05:14

A zsűri megkezdte a versek értékelését. Eredményhirdetés maximum két hét múlva!

szederfalu(moderátor)2023. március 24. 21:36

Pár óra múlva zárul a pályázat! 🙂

MariaGyuriczne2023. március 23. 20:17

@szederfalu: Köszönöm szépen szíves válaszod!
Világos... és logikus. Saját versünk mellett az X- et látjuk, mint törlés-funkció gombot, egymáséi mellet pedig a zászlót..
Megzavart, hogy a hozzászólásoknál a piros zászló funkcionál törlés-gombként..
Köszönettel: Mária

szederfalu(moderátor)2023. március 23. 19:33

@hillailaszlo-ve: igen, a versed ott van a sorban.

szederfalu(moderátor)2023. március 23. 19:31

@MariaGyuriczne: kedves Mária, az oka, hogy a te versedet csak te tudod törölni (meg az ezzel felruházott moderátor: pl. én)

MariaGyuriczne2023. március 23. 19:09

@szederfalu: Kedves "Szederfalu"!

Az X csak egy úgynevezett "műszaki gomb" - írtad válaszként tegnap egyik pályázó kérdésére reagálva.
Ma éjjel, egy óra után (01:03) küldtem át a versem, de még mindig ott látható - a zászlócska helyén - az "X"... kizárólag csupán az én versemnél. (Az utánam következőknél sem...)
Mi az oka..?
Köszönettel: Mária

hillailaszlo-ve2023. március 23. 16:07

@MariaGyuriczne:
Jaj de jó, már én is látom!
Nem tudom mért nem vettem észre!
Akkor minden oké!
Köszönöm!
Laci

MariaGyuriczne2023. március 23. 15:09

@hillailaszlo-ve: Azt írtad, hogy nem látod "fent" a versedet... Még mindig ott van... a 12. a sorban (Igaz, dátum nélkül, de fent van...)
Mária

hillailaszlo-ve2023. március 23. 14:47

@MariaGyuriczne: Kedves Mária!
Igen, akkor tettem fel, de aláírtam a dátumot és mikor láttam, hogy senki verse alatt nincs, ezért kitöröltem a dátumot!
Lehet, hogy ezzel kizártam magamat!
A blogomba ma betettem ott olvashatja mindenki!
Sajnos ez van, ahogy olvasom a helyesírás javítás is kizárással jár!
Ritkán pályázom és ez most sem sikerült!
Megvárom azért a moderátorok válaszát is!
Köszönöm a kedvességedet!
Laci

MariaGyuriczne2023. március 23. 14:35

@hillailaszlo-ve: Kedves László!
Én éjfél után tettem fel a saját versemet, akkor a tiédet is láttam... Ha a március 21-én, 17 ó 47 perckor átküldött versedre gondolsz...
Mária

hillailaszlo-ve2023. március 23. 14:19

Baj van! Két napja tettem fel a pályázati versemet,
lehet, hogy a dátumot töröltem le róla, a verset nem!
Nem találom!
Ennek ellenére feltehetem újra!

szederfalu(moderátor)2023. március 22. 20:58

@tatika: minden verset elfogadtunk azzal, hogy felkerült a blogba :)
Az x csak egy úgynevezett “műszaki gomb” azzal lehet törölni a bejegyzést.

tatika2023. március 22. 18:07

Kedves Szederfalu.

Érdeklődni szeretnék a versem elfogadták -e.
Mit jelent versemnél az X. Köszönettel.

Zotyo19662023. március 15. 11:57

Röpkén megállunk.
Belénk ég egy emlékkép...
Majd tovább szállunk.

Zotyo19662023. március 15. 09:54

Ezt a hozzászólást a szerzője törölte.

szederfalu(moderátor)2023. március 15. 09:33

@Zotyo1966: a világ nem áll meg, haladunk tovább.

Zotyo19662023. március 13. 04:38

@szederfalu: Ez igaz, és valószínűleg az alapul szolgáló verset is meglehet találni, de nem a lentebb levő linkre kattintva, amin már nemtalálható a vers, és sajnos azt sem aki írta.

szederfalu(moderátor)2023. március 12. 21:45

@Zotyo1966: de. A vers attól még vers maradt.

Zotyo19662023. március 12. 07:23

Hol van olyan zug,
Hol nem mocsok árja zúg...
Hol nincsen hazug.

Elmegy, aki jó.
El, mert van sebe fájó,
El, egy kiváló!

Nincs már közöttünk.
Nincs, ki adta ihletünk,
Nincs alap versünk.

szederfalu(moderátor)2023. március 10. 16:10

@Törölt tag: igen, jó.

szederfalu(moderátor)2023. március 10. 16:09

@M.Laurens: természetesen várjuk a főoldalra a versed!

M.Laurens2023. március 10. 14:18

@szederfalu: Nagyon kedvesek vagytok, de a szabályok mindenkire vonatkoznak és valóbqan nem láthatta sokáig senki. Nem vers volt és még csak szöveg sem, mindössze ennyi: "@M.Laurens". Mivel mindannyian kerestünk már nagyobb mennyiségű szövegben, ezért én is a saját versem szerettem volna megtalálni a tömegben, a szerzői név beírásával, a szokásos módon. Vagyis: Ctrl+F és a név maga. Sajnos valamiképp a szövegmezőben jelent meg a keresés, a kukacnélkül. Át sem gondoltam, pusztán töröltem szinte azonnal. @Törölt tag: sajnos nem vicc volt, hanem egy szerencsétlen félreütés. Kétségtelen, hogy ezzel szabályt sértettem, és szerintem is rend aa lelke mindennek. Ebből értelemszerűen az is következik, hogy a kizárás jogosságát eszembe sincs vitatni, hiszen már igazolni sem tudom a történteket, és minden magyarázkodás számtalan más kérdést vetne fel, ami senkinek sem szolgálja az érdekeit.
Viszont tanulságként sokaknak segítség lehet a jövőben. Ha a szabályzat nem tiltja, akkor a vers maga a sorrakerülés rendje-módja szerint felkerül majd a főoldalra versenyen kívül. Köszönet a megértésetekért.
/ Miklós /

Törölt tag2023. március 10. 13:52

Törölt hozzászólás.

szederfalu(moderátor)2023. március 10. 13:48

@Törölt tag: sajnos nem tehetek kivételt Zoli… a kiírásban szerepel, hogy ne töröljenek semmit. Mivel én moderálom azt a blogot és nem láttam mit törölt, így kizárta magát. Ilyen esetekben nekem kell szólni, mert én nyomtalanul tudom törölni.
Én is sajnálom hidd el.

Törölt tag2023. március 10. 10:45

Törölt hozzászólás.

M.Laurens2023. március 10. 10:20

@szederfalu: Semmi gond, így jártam, több is veszett Mohácsnál!
Egy gonddal jevesebb mindkettőnknek. 🙂

szederfalu(moderátor)2023. március 10. 04:57

@M.Laurens: hát kedves Miklós… tudom háttal nem kezdünk mondatot, de a szabály az szabály. Kár volt törölni, inkább hagytad volna ott. :(

M.Laurens2023. március 10. 00:28

Sziasztok szervezők!
A versem jelölés-értékelését kerestem volna, de egy sajnálatos elütés miatt vágólapon ragadt az "@M.Laurens" mint névkeresés a pályázaati versoldalon, és a ctrl+F" hatására fel is másolódott sajnos.
Töröltem ugyan, de ha ez a technikai hibám kizárással járna, minden további nélkül elfogadom. Így jár aki kíváncsi. 🙂
Sok sikert kívánok mindenkinek, és óvatosaan az elütésekkel! /Miklós/

Kipy2023. március 3. 08:24

@M.Laurens:
Az ön által beküldött vers pedig erősen aktuális, s valahogy úgy érzem sajnos nem csak a jelenre, a jövőre is érvényes. Ha végül úgy is csak a bérelt páholyba kerülnek, lehet ott is a fejére nőnek az elitnek.

szederfalu2023. március 2. 19:48

@M.Laurens: 🙂

M.Laurens2023. március 2. 16:35

@szederfalu: Versenyen kívül lehet ugye küldeni kettőt? Íme a kétszer kettő négy sorosom. :))
------------
KETTŐ

Nekem a kettő is egyre megy,
Nem kétséges, hogy ez elegy.
Rávihet az egyedüli kényszer,
Persze, csak egyszer-kétszer.
-----------
(Ezer bocsánat, csak rosszalkodott a "vén csont". :D )

M.Laurens2023. március 2. 16:18

@Kipy: Jó kis 'izé', ha én mondom!
"a hullámzó függöny habjain
csapdába esett poloska." :)
Így kicsinyíttő képzővel olyan aranyos-ka! Elvégre mégsem "polos". :))

Pera762023. február 28. 18:31

Aki - verset - törölt az megkönnyíti a munkát. Sajnos... Ugyanis azt ha újra felteszi is a szerző, már elolvasni is kár: kizárta magát a pályázatból.
Emberek - és más szerkezetek: olvassátok el figyelmesen a pályázati feltételeket. Értelmezzétek is...

tfiseri2023. február 28. 07:12

@szederfalu: végül az lett :)

Kipy2023. február 27. 11:02

@M.Laurens:
Megtisztelő. Remélem a beküldött 'izé' nem túl megbotránkoztató. :D

orpheus35352023. február 27. 10:57

Most világosodtam meg! Az akart lenni, hogy : "rohanva a vesztébe már,

hiába várja rút halál"

szederfalu(moderátor)2023. február 27. 10:16

@tfiseri: lehet, bár jobban örülnénk új verseknek.

tfiseri2023. február 27. 08:46

Kedves Szederfalu, azt szeretném megkérdezni, hogy lehet-e pályázni olyan művel, amely már felkerült a poet oldalára? Köszönettel, Ildikó

szokol1milan2023. február 26. 18:22

@Pera76: nagyon köszönöm a tájékoztatás!

orpheus35352023. február 26. 14:52

És, ha már így lelkesen belelendültem, íme egy vers, ami rávilágít a szó egyfajta jelentésére.

VÉGZET

Rubén Dario

Boldog a fa, mely nem érez, miként mi,
s még boldogabb a kő, mely nem kutat,
mert nincs nagyobb átok, mint élni, élni,
s a legnagyobb kín itt az öntudat.

Létezni s mit se sejteni, iszonnyal
remegni attól, hogy voltunk, leszünk
és hogy holnapra meghalunk bizonnyal,
az életet viselni, mit eszünk

alighogy ösmer, a halált, cudar búnk,
a testünk, fájó, eleven övünk,
a sírt, amely úgy néz ránk, mint a partunk
és nem tudni, hogy hova tartunk
és hogy honnan jövünk...!

Ez alapján, azt hiszem, hogy a mi döntésünktől függetlenül a "Halál" a végzetünk.

orpheus35352023. február 26. 14:21

UI. A versben nem ez az értelmezése, amit alább írtam; viszont a végzetünkbe nem lehet rohanni - az e fajta, másik jelentésnél éppen fordítva van - a végzet, a felsőbb hatalom az utunkat állja, akárhogyan döntöttünk.

orpheus35352023. február 26. 14:09

A mottóban a "végzet" szó nekem csak ebben a jelentésében értelmezhető:
- Saját életcél; egész életünk során folyamatosan fenntartott alapvető szándék. A döntéseink, tetteink végső célja, amelynek elérésére mindvégig törekszünk.

A másik jelentése nem értelmezhető, erre gondolok:
Külső erő; képzelt felsőbb hatalom, amely az ember életének alakulását irányítja anélkül, hogy ő maga dönthetne erről.

Így aztán számomra ez a mottó egy olyan ember megszólalása, aki véghezviszi, amit eltervezett, vagy legalábbis maximálisan törekszik beteljesíteni életét, azt az életet, amit elképzel a maga számára...

És az is kiderül, hogy kevés már az ideje kiteljesedni, mert rohan, talán öreg, beteg is, de ennek ellenére nem adja fel. teszi, amit úgy érez, hogy tennie kell.

MotoszkaDaniel2023. február 26. 11:13

Én hármat akartam küldeni abból a célból, hogy a zsűri tudjon választani. De majdhogynem hatot is beküldhetnék :) Borzongató darabbal készülök ringbe szállni, ha már a mottóban benne van a halál meg a rút.
Máshoz kapcsolódva: 1. Az egyébként kár, hogy a félelem besorolást nem lehet teljesen igénybe venni, mert még 2021 körül elutasítottak tőlem egy ilyet. Azzal az indoklással, hogy túl durva. 2. Miért nem lehet már magyarságról szólót soronkívül beküldeni? 2019-ben még úgy emlékszem, hogy lehetett.

Pera762023. február 26. 10:43

@szederfalu: 🙈🙉🙊

szederfalu(moderátor)2023. február 26. 10:09

@Pera76: van mégis aki kettőt küldött 🙂 természetesen ezzel kizárta magát a pályázatból.

szederfalu(moderátor)2023. február 26. 10:08

@Mesiko-szan: nem 🙂 kezdettől fogva március 24.

Mesiko-szan2023. február 26. 09:54

Meg lett hosszabbítva a határidő?

Pera762023. február 26. 08:50

@szokol1milan:
" A pályázaton minden regisztrált tag részt vehet, maximum egy verssel."

szokol1milan2023. február 26. 08:09

Jó napot! Kettő verssel is lehet pályázni?

szederfalu(moderátor)2023. február 25. 22:11

Új szót alkottam😀 arőszaks , azaz inkább erőszakos 🙂

zeanna2023. február 25. 16:52

@szederfalu: Köszönöm a választ.

szederfalu(moderátor)2023. február 25. 15:41

@zeanna: mehet a háborúról is, bizonyos keretek között, hiszen a poeten tilos az arőszaks versek megjelentetése.

szederfalu2023. február 25. 14:20

@Törölt tag: ezt majd játszátok le a hóban :p

Törölt tag2023. február 25. 14:14

Törölt hozzászólás.

BakosErika2023. február 25. 07:09

Köszönjük, sok sikert mindenkinek.❤️

zeanna2023. február 24. 09:56

@szederfalu: Kedves szederfalu!

A "lehet" azt jelenti, hogy mindkét variáció lehetséges? Mehet a háborúról,
vagy a főoldalon január végén megjelent. Tehát választhatok. Köszönöm.

zeanna2023. február 24. 08:58

Ezt a hozzászólást a szerzője törölte.

szederfalu2023. február 24. 05:17

@zeanna: lehet.

zeanna2023. február 23. 22:34

Szeretném megkérdezni, hogy a háborúról, ami mellettünk folyik lehet-e írni?
A másik: beküldhetek-e egy olyan verset, ami már január körül megjelent és
úgy érzem abban benne van a mottó, csak nem szó szerint, ahogy megadtátok, hanem " hullámvölgy, elmerülés, majd remény, jobb holnap"
Igaz ezt magamról írtam. Köszi a választ.

M.Laurens2023. február 23. 13:01

@szederfalu: Megvolt! :)

szederfalu(moderátor)2023. február 23. 07:14

@M.Laurens: remélem te is pöttyintesz valamit Miklós!

M.Laurens2023. február 22. 22:01

Nem saját okosság, de halkan és csendben megjegyezném: "Motto: az irodalomban egy-egy alkotás szellemére, szemléletére vagy tematikájára utaló idézet..." (Wikipédia).

Tehát valóban szabad a gazda, mert a határok igazán tágak a pályázók számára. Sok sikert kívánok mindenkinek, és Kypi "izéit" is élvezettel fogom olvasni!
/ Miklós /

M.Elisa2023. február 20. 22:19

@szederfalu: 🙂

szederfalu(moderátor)2023. február 20. 18:45

Drágáim, nem is az öröklétre gondoltam, hiszen előbb-utóbb mindenki meghal 🙂
Természetesen azt írtok amit akartok, a kikötés annyi volt, hogy megfeleljen a versbeküldési szabályzatnak.
Ja és Zoli, én is azt hittem rólad szól a vers 😉😀

szederfalu(moderátor)2023. február 20. 18:40

@M.Elisa: köszönöm, én is pont ezt éreztem, gondoltam erre a két sorra 🙂

Kipy2023. február 20. 18:27

@Törölt tag:
Akkor marad a textúra. Vagy koplal az ember, ha jóllakott a tudással. :D

Törölt tag2023. február 20. 18:22

Törölt hozzászólás.

Kipy2023. február 20. 18:08

@Törölt tag:
A húsleves és zöldségleves közt az illat is különbséget tud tenni. :)

Kipy2023. február 20. 17:59

@Anka37:
Szerintem hanyagoljuk a dolgot, mert a kommunikáció, mint olyan nem működik.

Anka372023. február 20. 17:56

@Kipy: mondom én, hogy elbeszélünk(elírunk) egymás mellett…éppen, hogy nem volt korlátozás. Ezért nem igazán értem , hogy miért ne lehetne az elmúlást megírni, ha én pl éppen azt szeretném, mivel nekem azt üzente a mottó😊

Kipy2023. február 20. 17:26

@Anka37:
Kérlek jelöld meg az alábbi szövegrészletek bármelyikében a korlátozást követelő szövegrészt.

Törölt tag2023. február 20. 17:13

Törölt hozzászólás.

Törölt tag2023. február 20. 17:13

Törölt hozzászólás.

Anka372023. február 20. 17:07

@Kipy: kaptunk egy mottót…szerencsére, mindenkinek más-más ötlött az eszébe. Ez egy pályázat, nem pedig egy emberhez szóló, az ő kedvére készült alkotásokat kellene elvárni. Lehet, hogy félreértem, akkor elnézést mindenkitől. Viszont, igenis had maradjon meg az alkotó szabadsága a gondolataiban…

teve2023. február 20. 17:06

@Kipy: (A fura izé mindig üde színfolt, mert az ugyanolyanságot igencsak nehéz elkerülni :D)

Kipy2023. február 20. 17:03

@teve:
Úgy is valami fura izét fogok beküldeni, ha sikerül valamit ihletődni. Ha nem, akkor remélem sokszínű lesz a paletta.

M.Elisa2023. február 20. 16:57

@Törölt tag: Van, aki gyereknemzéssel diadalmaskodik, van aki alkot valami maradandót, stb., szóval átvitt értelemben lehetséges.

teve2023. február 20. 16:56

@Kipy: @Törölt tag: Ha a tavalyi pályázatot vesszük például, ott valami szerelmes, romantikus és szép volt a mottó célja. Ehelyett háborús verseket kaptunk. Ezentúl viszont azt gondolom, nem lehet rosszul értelmezni egy mottót. Csak sok különböző módon. Ha mindenki ugyanazt az értelmet lelné meg benne, csupa ugyanolyan verset kapnánk. És abban meg mi a jó.

Törölt tag2023. február 20. 16:35

Törölt hozzászólás.

Törölt tag2023. február 20. 16:34

Törölt hozzászólás.

Kipy2023. február 20. 16:30

@Anka37: Akkor írtam egy mondatot, alább olvasható; de ide ugyancsak megfelelő, mint válasz.

Anka372023. február 20. 16:13

Ezt a hozzászólást a szerzője törölte.

M.Elisa2023. február 20. 16:01

A mottóban is benne van, hogy hiába várja a halál: ""rohanva végzetébe már,

hiába várja rút halál," , szóval egyértelmű, hogy diadalmaskodik a halál felett.

Anka372023. február 20. 15:57

@Kipy: ?

Kipy2023. február 20. 15:34

@Törölt tag: @Anka37:
14:27

Anka372023. február 20. 14:56

@szederfalu: oké, érthető…de mivel különösebb megkötés nem volt a mottóval kapcsolatban, sokunkban felmerült a költői szabadság használata.

Törölt tag2023. február 20. 14:54

Törölt hozzászólás.

Kipy2023. február 20. 14:35

@Törölt tag:
Egy vers szubjektív megítélés alá tud csak esni, ha a teljes egészét vesszük. Viszont ha nem ismerjük a teljes egészt, a következtetés általában hibás, vagy homlokegyenest más, mint aminek lennie kellene. Nem hiba a kiragadott részből kiindulni sem (ebben az esetben), sőt. Csupán értem, hogy mi volt a szándéka szedernek.

Törölt tag2023. február 20. 14:31

Törölt hozzászólás.

Kipy2023. február 20. 14:27

@Törölt tag:
Pedig az olvasott emberek ismérve a tájékozottság és az erős szövegértês.

Törölt tag2023. február 20. 14:13

Törölt hozzászólás.

Pera762023. február 20. 14:09

@szederfalu: Ja meg ja. :)

szederfalu(moderátor)2023. február 20. 13:50

@Pera76: sajnos mindig ez van.
Viszont most úgy látom a mottót is sokan félreértették. Az én olvasatomban pont, hogy nem a halálról szól, hanem annak elmaradásáról “megúszni a halált és életben maradni vívódások, harcok árán”

Pera762023. február 20. 11:49

A kedves szerzőket megkérem: FIGYELMESEN olvassák el a pályázati feltételeket és... ÉRTELMEZZÉK is. A későbbi félreértések és utólagos reklamálások elkerülése végett.
Inkább kétszer és alaposan kell elolvasni, mint egyszer se.

Zotyo19662023. február 19. 18:39

@szederfalu: Köszönöm a választ, és jobbulást kívánok!
Akkor, imigyen kivárom hogy megjelenjen, és már átnézve rakom fel, hiszen az idő nem sürget.

szederfalu2023. február 19. 15:47

@Zotyo1966: elnézést, hogy csak most válaszolok, de lázasan fekszem :( felteheted a főoldalra és a pályázatra is beküldheted, nem zárja ki egymást a kettő.

teve2023. február 19. 15:45

@Edeke: Az összes alatt.

Edeke2023. február 18. 19:02

Hány lájk alatt lehet pályázni?

Moli59092023. február 18. 16:04

Mennyire tetszik nekem, hogy ezt a címet adtátok:
A MAGYAR KÖLTÉSZET .....igen ez a magyar szó fontos szó, köszönjük, hiszen a magyar kultúra hihetetlenül magas szintű.

Szeretettel üdvözöllek benneteket: Ibolya és igyekszem méltó verset írni.

Zotyo19662023. február 18. 15:20

Éppen most várakozik egy versem ami még moderálásra vár. Több mint 300 vers várakozik előtte. Úgy látom a témában eléggé passzol a mottóhoz.
Lehet ott hagynom és a pályázatba is be tenni, vagy töröljem ott és rakjam a pályázati oldalra.