Hiába

liketorn•  2017. szeptember 29. 17:20

Hiába

Akasztani viszik a bűnös, öreg némbert, 
Kiszolgált egy korszakot, ami többet nem kell - 
Ahogy hitvány képe sem, hörög a tömegember, 
Van ki szemetet dob rá, de ráismerni nem mer. 
Csosszan a papucsban az álnok aszalódott talpa, 
Minden léptére talán ezer gonosz tett is jutna, 
Nem tudni mi több rajta, a májfolt, vagy a ránca? 
Várja őt már jó előre a pokolnak befűtött tornáca. 

Rengeteg évig védte a hatalom, míg kimúlt 
a titoktartási kötelezvény, vihetik a vasorrút, 
Kivé a banya végül, belülről rohadva alakult. 
Ó, ma vérében moshatják a kezeket, mely kezek 
annyi év alatt egyetlen tiltó mozdulatot sem tettek... 
Vigyétek innen a csúfságot, többet látni se kelljen!
(Homályos az emlék, egyszer ilyet éljeneztek meg?) 

Oly sok évbe telt mire feleszmélt az áltatott, balga nép, 
Világgá üldözni az egyszeri embert nem tisztesség! 
És akik voltak okkultak vagy oktalanok, kik tették, 
Már nem istenségek, végre kikopott a hamis festék, 
S kivégzik a hóhért ma. A mester messze röhög, 
Mert a kocka egyedül az ő kezében pörög, 
Ma eldobott egy gyalogot, de neki az is hatos, 
Telhetetlen farkaslelke úgyis mindörökké kanos.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

csp012017. november 21. 06:31

Elöször csak a földi büntetés,aztán a pokol.Jól előrevetíti az egyik a másikat.A tömegember kifejezés tetszik,én is használtam valahol.
Nem derül ki,végül az akasztás megtörténik-e.Amikor elkezdjük olvasni,várjuk ennek leírását.De nem.Itt a kétely,hogy ez a korszakváltás célt ér-e?
És próbáljuk meg úgy is érteni:ez az új "rendszer", új világ negatív és az a bizonyos némber áldozat.
Az utolsó pár sor - a mester talán a némber által képviselt eszme,megszemélyesítve.Aki,ami ezek után is megmarad és feltámadhat és visszatérhet.