Katkat blogja

Katkat•  2018. január 5. 03:24

Kohut Katalin: Mi a valódi jelentése a szavaknak?

   Loeuis Bromfield: Árvíz Indiában







I. Kelet-Ázsiában honos, léggyökereket eresztő és így terjeszkedő fa (egy indiai kaszt nevéről)





1. banán
2. baniana
3. kókusz
4. pálmafa

II. Indiai uralkodó, jelentése nagy király






1. rámi
2. guru
3. rabbi
4. maharadzsa

III. India nyugati, Bombay fölötti részén - egyebek között a mai Gudzsarát államban - beszélt nyelv





1. gudzsaráti
2. arab
3. hindi
4. iszlám


V. A hinduizmus egyik, különösen Észak-Indiában népszerű istensége, Visnu megtestesülése






1. Visnu
2. Brahma
3. Khamadéma
4. Krisna

VI. Rendkívül mérges kelet-ázsiai kígyó a Bungarus fajból






1. boa
2. krait
3.colubridae
4. anaconda

VI . Körtére emlékeztető, rózsaszín húsú trópusi gyümölcs





1. ruta
2.dilma
3.citrus
4. guava

VII . Sárgadinnyére emlékeztető trópusi gyümölcs





1. rambután
2.tamarillo
3.dinnye
4.papaja


VIII. Különböző módokon elkészített, ízesített bételdió, levélbe sodorva, amit Indiában fogyasztanak.





1.physalis
2. kiwano
3.pan
4. mango


IX. Trombitafa






1. orchidea
2.bignumia
3.petunia
4.liliomfa



X. Pusztító istennő, Siva feleségének egyik alakja, akinek kecskét áldoznak







1.Aditi
2.Agni
3.Káli
4.Laksmi

Katkat•  2017. december 6. 18:55

H.Kohut Katalin: A Mikulás meglepetése

 


Csilingel az utcán Mikulás hintaja,

jóságos gyermekszív öröme, óhaja,

amerre elhalad, fényt szór ablakokra,

csodálkozva tekint az alvó arcokra.


Csizmát, cipőt telít ajándékával,

megpakolja piros álom-csomagjával,

kívánság listáról olvas minden vágyat,

a rosszak nem kapnak másat, csupasz ágat.


Virgácsnak nevezik Mikulás rovását,

amellyel bünteti vásottak szokását,

azért, hogy biztassa jóságra is őket,

megtömi cukorral a fényes cipőket.


Elámul a Hold a Mikulás leckéjén,

ki nemcsak szív-látó, igencsak serény,

mindenik gyermeknek álmát csomagolja,

karácsonyfájuknak ékeit pakolja.


Csodát lát minden szem, mire a Nap felkel,

s a gyermek áhítat az ablakhoz rebben,

ujjongva kalimpál a kisszív, mint kisóra,

mosolyogva derül Peti, Piri, Dóra.


2017. december 6.






Katkat•  2017. november 28. 15:00

H.Kohut Katalin: Macskahős - hanganyag gyerekvers

Hoztam még egy gyerekverset egy régi könyvanyagomból, hallgassátok meg:

https://www.youtube.com/watch?v=cb65KbzmNUc

Katkat•  2017. november 26. 20:41

H.Kohut Katalin: Tréfás felvonulás - hanganyag

Hallgassátok meg a hangomat magnófelvételről:

https://www.youtube.com/watch?v=xfSXLseNzco

Katkat•  2017. november 20. 18:15

H.Kohut Katalin: Vadhajtás

 


A bűn a világra jött, melyek közül a leghitványabb a gyilkosság. Ezt elméletben csak vérrel lehet lemosni. A jellemben megmutatkozik már kisgyermek korban mindenféle hajlam, mely később vérontás elkövetésébe torkolhat. Ilyen állandóan kínzó érzettel járó rossz tulajdonság az irigység, mely Káint is motiválta tette elkövetésekor. (1 Móz 1-11).


Az irigység akkor kezdte marni a földművelő Káin lelkét, amikor öccse, Ábel, mint juhok jámbor pásztora áldozatára kedvesebben tekintett az Isten. A bűn felismerése, a lelkiismeret-furdalás, amikor az ember valamit nem helyesen mond, vagy rosszat cselekszik, csak a tiszta lényeknél található.


Ábel makulátlanul, hiba nélkül állott Istene előtt, ennek ellenére szülei, mint gonosz és jó tudói bűnei miatt önvizsgálatában arra a következtetésre jutott, hogy igen, ő bűnös, hiszen bűnből született. A tiltott gyümölcs megkóstolása az élet fájáról az őskígyó javaslata szerint a halálba taszította az első teremtett embereket. A Sátán képviseli létezése óta a Földön a gonoszt, s ennek következményét, a halált. Felmerül az a kérdés is, vajon igazságos volt-é Istentől, hogy az élet fáját Édenbe helyezte, hiszen bármikor megkóstolhatták népei, különösen azért, mert erre fel is hívta a figyelmüket, s annak ellenére, hogy nem ismerték a rosszat, a kíváncsiság bármikor megtehette volna a hatását, bár lehet, nem ilyen következményekkel. Talán már régen feledve van az, hogy milyen az ember, aki most összezavarodva állana sodródva az árral, érthetetlenül hallgatva a gerinctelenek jellemtelenségeit. A gerinc a jellemet, míg a pillantás a tiszta szívet tükrözi. A lélek abban az esetben nyilvánul meg teljes szépségében, Isten egykori törvényében, amikor megtisztul minden bocsánatos bűntől is. Az irigység nem véletlenül került a hét főbűn közé, hiszen ez a lúgos érzet Káint is arra ösztönözte, hogy kiontsa a vérét testvéröccsének. Így nem lehet kedvesnek látszani a teremtő előtt, ilyen súlyos és állandóan a másikat vádoló gyarlóságokkal nem lehet helyesnek tekinteni Káin hálaáldozatát, mert ő csak egyszerűen hálás volt életéért, de a saját lelkében lévő csalárdságokat nem ismerte fel, mint bűn meglétét.


Káin is ugyanolyan embernek vallotta magát, mint Ábel, de belül érezte, hogy a tiszta lélek képviselője Ábel, ezért látta a teremtőjük kedvesebbnek, mivel jól ismerte a szívüket, annak ellenére, hogy a tiltott gyümölcs leszakításával a lelkek eltávolodtak egymástól. Megvolt a lehetőség a lélek-tisztulásra. Gyilkosságból viszont nincsen feloldozás, mert a vérontás újra megszüli önmagát. A vadhajtásnak általam nevezett Káin valóban a rosszból való volt, mert nem ismerte fel sötét természetét, hogy hibáit bevallja teremtőjének.

Az első igaz Ábel, mint ártatlan megölésével a kígyó uralkodik a teremtett népek felett, olyan sivárrá vált minden, mintha az egész világ csak Káin-hasonmásokból állana. A tisztaságot nem irigyelni, tönkretenni kell, hanem megbecsülni és tisztelni az isteni földi megnyilvánulásait.


2017. november 15.



Forrás: Biblia Teremtés könyve


Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom